Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Kütahya

Valilikler

T.C. Simav Kaymakamlığı
T.C. Simav Kaymakamlığı
T.C. Simav Kaymakamlığı
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi Görev Yapmış Kaymakamlar Tarihçe Hükümet Konağı Köylerimiz Etik Kurulu Şehitlerimiz ve Gazilerimiz Kurumsal Kimlik
  • SİMAV
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları Kamu Yatırımları Planlanan Projeler Gerçekleşen Projeler
  • GÜNDEM
    Dilekçe Örnekleri istatislikler Haberler Duyurular
  • İLETİŞİM
°C
15
Haziran2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
    • İlçe Protokol Listesi
    • Görev Yapmış Kaymakamlar
    • Tarihçe
    • Hükümet Konağı
    • Köylerimiz
    • Etik Kurulu
      • Yıllık Faliyet Kararı
      • Kamu Görevlileri Etik Kurulu Yönetmenliği
      • Kamu Görevlileri Etik Sözleşmesi
      • İlçe Etik Kurulu Görevleri ve İletişim Bilgileri
      • Kamu Görevlileri Etik Kurulu Kurulması Kanunu
    • Şehitlerimiz ve Gazilerimiz
    • Kurumsal Kimlik
      • Kaymakamlık Görselleri
      • Kaymakamlık Logosu
  • SİMAV
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İlçe Müftülüğü
      • İlçe Kadastro Birimi
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
      • İlçe Mal Müdürlüğü
      • İlçe Sağlık Müdürlüğü
      • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • İlçe Orman İşletme Şefliği
      • İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İlçe Sosyal Güvenlik Merkezi Müdürlüğü
      • İlçe Halk Kütüphanesi
      • İlçe Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü
      • Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçe Müdürlüğü
      • Devlet Hastanesi
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
      • İlçe Sosyal Hizmet Merkezi Müdürlüğü
      • Simav Kız Yurt Müdürlüğü
      • Simav Molla Fenari Erkek Yurdu Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Kamu Yatırımları
    • Planlanan Projeler
    • Gerçekleşen Projeler
  • GÜNDEM
    • Dilekçe Örnekleri
    • istatislikler
    • Haberler
    • Duyurular
  • İLETİŞİM

Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı

 

 
                                                                                                       
 
 
 
 
 
 
SİMAV SOSYAL YARDIMLAŞMA VE DAYANIŞMA VAKFI BAŞKANLIĞI
 
Misyon
Yoksulluğun çok boyutlu bir sosyal sorun olmasından hareketle Vakfımız sadece sosyal yardım yapmamakta; yoksullukla mücadelede çok boyutlu çözümler üretmekte ve her ulaştığı haneyi bütüncül bakış açısıyla değerlendirerek yoksulluğu doğuran diğer sosyal sorunlarla ve yoksulluğun beraberinde getirdiği sosyal sorunlarla eş zamanlı mücadele etme misyonunu benimsemiştir.
Kuruluş
Sosyal devlet ilkesinden hareketle 1986 yılında 3294 sayılı kanuna istinaden kurulan Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfımızın, kanunun 1. maddesinde kuruluş amacı, 2. maddesinde kapsamı, 3. maddesinde kuruluşu belirtilmiştir. Özel hukuk tüzel kişiliğine haiz Vakfımızın karar organı Vakıf Mütevelli Heyetidir. Vakfımızın vizyonu; Türkiye Cumhuriyeti anayasasının 61. maddesi ile 3294 sayılı kanunun 1. maddesinde sayılan kadınlar, çocuklar, yoksullar, şehit yakınları, gaziler, yaşlılar ve engellileri kapsayan çalışmalar yapmaktadır.
 
Mütevelli Heyetimiz
Başkan
Türker Çağatay HALİM
Kaymakam
Üye
Süleyman ÖZKAN
Belediye Başkanı
Üye
Yaşar BUDAK
Malmüdürü
Üye
Mehmet ŞİRİKÇİ
Milli Eğitim Müdürü
Üye
Dr. Ahmet ÖZER
İlçe Sağlık Müdürü
Üye
Murat TOKDEMİR
Tarım Gıda Hayvancılık Müdürü
Üye
Muhammed AYDIN
İlçe Müftüsü
Üye
Baki BENLİ
Mahalle Muhtar Temsilcisi
Üye
Mustafa ŞENAY
Köy Muhtar Temsilcisi
Üye
Canan YILDIRIM CEYLAN
STK Temsilcisi
Üye
Hakan ÇALIŞKAN
Hayırsever Vatandaş
Üye
İsmail DÖNMEZ
Hayırsever Vatandaş
 
 
Personel ve Hizmet Binası;
Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı; 1 Vakıf Müdürü, 5 Sosyal Yardım ve İnceleme Görevlisi, 2 Büro Görevlisi, 1 Yardımcı Hizmet Görevlisi, 1 adet Şoför (4-C Görevlendirme), 1 Büro Görevlisi (Görevlendirme), ile Fatih Mahallesi Hükümet Konağı üçüncü katında hizmet vermektedir. Vakfımız amaca yönelik yardımlar kapsamında işletmiş olduğu Aşevinde 2 Geçici personel görev yapmaktadır.
 
Vakıf Gelirleri;
• Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Fonundan aktarılan kaynaklardan,
• Bağış ve yardımlardan,
• Diğer gelirlerden oluşmaktadır.
  
Genel Sağlık Sigortası
2 Kasım 2011 tarihli 622 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ve 28 Aralık 2011 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Genel Sağlık Sigortası (GSS) Kapsamında Gelir Testi, Tescil ve İzleme Sürecine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik doğrultusunda GSS gelir testi işlemleri 2012 yılından itibaren Vakıflar tarafından yürütülmesi kararı alınmış olup, bu konuda usul ve esaslara ilişkin Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı tarafından genelge yayımlanmıştır.
Gelir testi işlemleri, başvuru aşamasından gelir testi sonucunun SGK'ya bildirilmesi aşamasına kadar, Bütünleşik Sosyal Yardım Hizmetleri Bilgi Sistemi üzerinden Vakıflar aracılığıyla yürütülmektedir.
 
 
 
 
 
2019 yılı GSS İşlemlerine esas Gelir aralığı ve Prim Tablosu
 
 SINIF ARALIĞI
 
HANE TOPLAM GELİR ARALIĞI
ÖDENECEK PRİM TUTARI
G0
0 -852,79 TL
0 TL
G1
852,79  TL - Üzeri
76,75 TL
 
 
2018 Yılı Genel Sağlık Sigortası Tablosu
 
HANE SAYISI
KİŞİ SAYISI
GELİR TESPİTİ SAYISI
G0
566
1.714
605
G1
69
216
70
TOPLAM
633
1.927
675
 
 
  SOSYAL YARDIMLAR
Aile Yardımları: Diğer Aile Yardımı (nakdi yardım), Gıda Yardımı, Yakacak yardımı ve Giyim Yardımı
Afet Yardımları: Sel Yardımı, Yangın Yardım ve Diğer Afet Yardımı
Eğitim Yardımları: Eğitim Materyali Yardımı, Şartlı Eğitim Yardımı
 
 
 SİMAV
SOSYAL YARDIMLAŞMA VE DAYANIŞMA VAKFI
01.01.2018 – 31.12.2018 TARİHLERİ ARASI FAALİYET RAPORU
 
YARDIM TÜRÜ
KİŞİ SAYISI
TUTARI (TL)
Nakit Yardımı
2761
482.671,47
Gıda (Nakit) Yardımı
2040
358.900,00
Gıda Paketi Yardımı
1034
75.699,23
Sağlık Yardımı
809
194.096,41
Giyim Yardımı
643
51.426,54
Barınma Yardımı
296
315.289,34
 
Kömür Yardımı
6741
1.966.770,14
Eğitim Yardımı
18
5.654,80
TOPLAM
14342
3.450.504,93
 
 
 
 
       
 
 
 
 
 
DÜZENLİ MERKEZİ SOSYAL YARDIMLAR
Şartlı Eğitim Yardımı
244
128.320,00
Şartlı Sağlık Yardımı
143
58.800,00
Gebelik Yardımı
13
2.275,00
Muhtaç Asker Ailesi Yardımı
37
77.275,00
Öksüz Yetim Muhtaç Asker Çocuğu Yardımı
29
27.100,00
Eşi Vefat Eden Kadınlara Yönelik Yardım Programı 
448
1.304.875,00
Engelli Yakını ve Engelli Aylığı
815
4.132.896,33
Yaşlı Aylığı
1459
5.949.271,48
TOPLAM
3188
11.680.812,81
 
 
GELİRLERİMİZ
Fon kaynaklı gelirler: 2.910.362,37 TL
Bağış ve yardımlar:    2.009.715,56 TL
                      TOPLAM: 4.920.077,93 TL
 
 
Proje Faaliyetleri:
Gelir Getirici Projeler; sıfır faizli, 8 yıl vadeli, ilk 2 yıl ödemesiz ve yılda 1 defa olmak üzere 6 yıl eşit taksitlerle ödenmektedir. Vakfımızca yapılan Gelir Getirici Projelerden 287 proje yapılmış olup 801 aile faydalanmış bu projeler için 3.722.783,00 TL ödenek gelmiştir. Ödemesi gelen proje sahiplerinden 1.319.029,38 TL tahsil edilmiştir. Proje sahiplerinden 2.403.753,62 TL alacağımız bulunmaktadır. Proje sahiplerinin geri ödemeleri yılda bir defadır.
Gelir getirici projeler geri ödeme Türkiye oranı % 41, Vakfımız oranı % 70 dir.

 
Aşevi Projesi
 
Aşevi, mülkiyeti Simav Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfımız ile Simav Belediyesine ait olan Tabakhane Mahallesindeki binada 1989 yılından bu yana faaliyet gösteriyor. 3294 sayılı kanun kapsamındaki muhtaç aileler faydalanıyor. İki personel ile haftanın 6 günü iki öğün (öğle-akşam) olmak üzere yemek hizmeti veriliyor. Yemek dağıtımı 11:30 da başlayıp 13:30’a kadar devam ediyor. Halkımızdan kurban ve diğer bağışlar kabul edilebiliyor.
19 Mayıs 2011 Çarşamba günü (saat 23:15 de-5,9Mw) meydana gelen Simav Depreminde, aynı gece sabaha karşı halkımıza ilk sıcak çorbalar aşevimizde hazırlanarak dağıtımı yapıldı. Deprem sebebi ile 6 ay günlük 2000 aileye (öğle – akşam) 2 öğün yemek pişirilerek çadırlarda kalan vatan daşlarımıza ikram edildi.
 
2018 yılında 61 aileye (150 kişi) 312 gün boyunca 2 öğün sıcak yemek dağıtımı yapıldı. Kurban ve diğer bağışlar hariç 123.303,62 TL harcama yapıldı.
     
 
DÜZENLİ MERKEZİ YARDIMLAR
 
Yaşlı Aylığı (2022)
Sosyal güvenlik kuruluşlarının herhangi birisinden her ne nam altında olursa olsun bir gelir veya aylık hakkından yararlananlar ile uzun vadeli sigorta kolları açısından zorunlu olarak sigortalı olunması gereken bir işte çalışanlar veya nafaka bağlanmış veya nafaka bağlanması mümkün olanlar hariç olmak kaydıyla, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları tarafından muhtaç olduğuna karar verilen 65 yaşını doldurmuş Türk vatandaşlarına, muhtaçlık hâli devam ettiği müddetçe aylık bağlanır.
 Muhtaçlık kriteri olarak;, her ne nam altında olursa olsun kendisine ve eşine ait her türlü gelirler toplamı esas alınmak suretiyle, gelir toplamı ikiye bölünerek kişi başına düşen ortalama aylık gelir tutarı 16 yaşından büyükler için belirlenmiş olan asgari ücretin aylık net tutarının 1/3'ünden fazla olanlar (2019 yılı için 609,67 TL) ile aynı tutardan fazla gelir sağlaması mümkün olan kimseler muhtaç kabul edilemez ve kendilerine aylık bağlanamaz.
Ödemeler; Her ayın 6’sı ila 10’u arasında PTT aracılığıyla yapılmaktadır.
 
Engelli Aylığı
-Başkasının yardımı olmaksızın hayatını devam ettiremeyecek şekilde engelli olduklarını ilgili mevzuatı çerçevesinde tam teşekküllü Devlet hastaneleri ve Üniversite hastanelerinden alınacak sağlık kurulu raporu ile kanıtlayan(%40 ve üzerinde engelli sağlık kurulu raporu bulunan), 18 yaşını dolduran Türk vatandaşı engellilerden; sosyal güvenlik kuruluşlarının herhangi birisinden her ne nam altında olursa olsun bir gelir veya aylık hakkından yararlananlar ile uzun vadeli sigorta kolları açısından zorunlu olarak sigortalı olunması gereken bir işte çalışanlar veya nafaka bağlanmış ya da nafaka bağlanması mümkün olanlar hariç olmak üzere, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları tarafından muhtaç olduğuna karar verilenlere muhtaçlık hâli devam ettiği müddetçe,
-İlgili mevzuatı çerçevesinde alınacak sağlık kurulu raporu ile engelli olduklarını kanıtlayan(%40 ve üzerinde engelli sağlık kurulu raporu bulunan), 18 yaşını dolduran ve talebine rağmen Türkiye İş Kurumu tarafından işe yerleştirilememiş olan Türk vatandaşlarından; sosyal güvenlik kuruluşlarının herhangi birinden her ne nam altında olursa olsun bir gelir veya aylık hakkından yararlananlar ile uzun vadeli sigorta kolları açısından zorunlu olarak sigortalı olunması gereken bir işte çalışanlar veya nafaka bağlanmış ya da nafaka bağlanması mümkün olanlar hariç olmak üzere, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları tarafından muhtaç olduğuna karar verilenlere muhtaçlık hâli devam ettiği müddetçe aylık bağlanır.
-Nafaka bağlanan veya nafaka bağlanması mümkün olanlar ile sosyal güvenlik kuruluşlarının herhangi birinden her ne nam altında olursa olsun gelir veya aylık hakkından yararlanan durumunda ya da uzun vadeli sigorta kolları açısından zorunlu olarak sigortalı olunması gereken bir işte çalışan durumunda kendisine bakmakla yükümlü bir yakını bulunan engelli çocuklar hariç olmak kaydıyla; Türk vatandaşı olan, 18 yaşını tamamlamamış ve ilgili mevzuatı çerçevesinde alınacak sağlık kurulu raporu ile engelli oldukları kanıtlanmış(%40 ve üzerinde engelli sağlık kurulu raporu bulunan) durumundaki engelli yakınlarının bakımını üstlenen Türk vatandaşlarından, her ne nam altında olursa olsun her türlü gelirler toplamı esas alınmak suretiyle hane içinde kişi başına düşen ortalama aylık gelir tutarı 16 yaşından büyükler için belirlenmiş olan asgari ücretin aylık net tutarının 1/3'ünden daha az olan(2019  yılı için  609,67 TL) Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları tarafından muhtaç olduğuna karar verilenlere muhtaçlık hâli devam ettiği müddetçe ve bakım ilişkisini fiilen gerçekleştirmeleri kaydıyla aylık bağlanır. Ödemeler; her  ayın 1 ila 6’sı arasında PTT aracılığı ile yapılmaktadır.
 
Eşi Vefat Eden Kadınlara Yönelik Yardımlar
 
Düzenli Nakit yardım programının hedef kitlesi; eşi vefat etmiş, muhtaç durumda bulunan, kanunla kurulu sosyal güvenlik kuruluşlarına tabi olmayan ve bu kuruluşlardan aylık ve gelir almayan kadınlardır.
Eşi vefat etmiş ve herhangi bir sosyal güvenlik kurumuna tabi olmayan, muhtaçlığı Mütevelli Heyeti kararıyla belirlenen kadınlara muhtaçlıkları devam ettiği süre içerisinde aylık 275 TL tutarında ve 2 aylık periyotlarda düzenli nakit sosyal yardımdır. Bu yardımdan faydalanabilmek için kadının resmi nikahlı eşinin vefat etmiş olması gerekmektedir.
Eşi Vefat Eden Kadınlara yönelik Yardım Programından faydalanmak için başvuru yapan kişinin aynı zamanda 2022 sayılı Kanuna göre Yaşlı ve Engelli aylığı alması durumunda kişi iki yardım programından sadece birini tercih edebilecektir.
Eşi Vefat Eden Kadınlara yönelik Yardım Programından faydalanmak için başvuru yapan kişinin aynı hanede birlikte yaşadığı çocuklarının sosyal güvenlik kapsamında olması durumunda, 3294 sayılı Kanuna göre muhtaçlık tespitinin hane yaklaşımı göz önünde bulundurularak yapılması nedeniyle, bu kişi Eşi Vefat Etmiş Kadınlara yönelik yardım programından faydalandırılamayacaktır.
Eşi Vefat Eden Kadınlara yönelik Yardım Programından faydalanmak için başvuru yapan kişinin çocuklarının ayrı yaşaması ve sadece onların sağlık güvencelerinden yararlanması durumunda, bu kişi 3294 sayılı Kanun kapsamında (muhtaçlık tespiti göz önünde bulundurularak ) olması şartıyla Eşi Vefat Etmiş Kadınlara yönelik nakdi yardım programından faydalanabilir. Ödemeler yılın çift aylarında (Şubat, Nisan, Haziran, Ağustos, Ekim, Aralık) ayın 24’ü ila 28’i arasında PTT aracılığı ile yapılmaktadır.
 
 Muhtaç Asker Ailesi Yardımı
 
Askere gitmiş/gidecek olan kişinin, kanunla kurulu sosyal güvenlik kuruluşlarına tabi olmayan ve askerlik dolayısıyla dönemsel yoksulluk riski bulunan, fakir ve muhtaç durumda olduğu Mütevelli Heyeti kararıyla tespit edilen resmi nikahlı eşi veya anne-babası bu yardım programından faydalandırılır.
Hanede birden fazla asker bulunması durumunda her bir asker için yardım başvurusu alınabilir ve şartları sağlaması halinde her bir asker Muhtaç Asker Ailesi Yardımından faydalanılabilir.
Askere giden kişi evli ise yardım programından resmi nikahlı eşi faydalandırılır, bekar ise başvuru önceliği annededir; anne hayatta değilse baba başvuruda bulunabilir. Bekar askerin anne babası boşanmış ise asker kiminle yaşıyorsa (anne yada baba) o kişi başvuruda bulunabilir.
 
Askere giden kişinin annesi Eşi Vefat Etmiş Kadınlara Yönelik Nakdi Yardım programından yada Evde Bakım Aylığından yararlanması durumunda Muhtaç Asker Ailesi Yardımından faydalanamamaktadır. Ödemeler yılın çift aylarında (Şubat, Nisan, Haziran, Ağustos, Ekim, Aralık) ayın 24’ü ila 28’i arasında PTT aracılığı ile yapılmaktadır.
2022 sayılı Kanuna göre Yaşlılık- Engelli Maaşı alan ve eşi/oğlu askerde olan kişiler ayrıca bu yardım programından da faydalanabilmektedir. Benzer şekilde Şartlı Nakit Transferi programından da faydalanmaya devam edebilmektedirler. Gerekli Belgeler -Başvuran kişinin TC Kimlik Numaralı nüfus cüzdanı.-Bunun dışında vatandaşlarımızdan herhangi bir belge talep edilmemektedir. Aylık 275 TL olmak üzere 2 ayda bir 550 TL'lik düzenli ödeme hak sahibi vatandaşlarımızın PTT'deki hesaplarına yatırılmaktadır. Muhtaç Asker Ailelerine Yardım Programı askerlik süresince devam etmekte olup en fazla on beş ay sürmektedir.
 
 
 
YARDIM TÜRÜ
2018  Yılı Hak Sahibi Sayısı
Toplam Hak Sahibi Sayısı
Engelli Aylığı
32
699
Engelli Yakını Aylığı
10
37
Yaşlı Aylığı
132
1.395
EVEK yardımı
3
221
 
 
 
Şartlı Eğitim Yardımı
Nüfusun en muhtaç diliminde bulunan vatandaşların eğitime devam eden çocuklarına yapılan düzenli merkezi yardımdır. 2 aylık periyotlarda yapılan şartlı eğitim yardımı; Fon Kurulu kararıyla kız çocuklarına yapılan yardım miktarı erkek çocuklara yapılan yardım miktarından daha yüksektir.
Şartlı eğitim yardımı eğitimlerine devam eden çocukların annelerine yapılan düzenli merkezi yardımdır ve PTT aracılığıyla vatandaşa ulaştırılmaktadır.
 
Şartlı Sağlık Yardımı
  Nüfusun en yoksul kesiminde yer alan ailelere 0-6 yaş arası çocuklarını düzenli olarak sağlık kontrollerine götürmeleri şartı ile yapılan düzenli merkezi yardımdır.
2 aylık periyotlarda yapılan şartlı sağlık yardımı ödemeleri annelere yapılmaktadır ve PTT ile ulaştırılmaktadır.
 
 
ŞNT EĞİTİM AİLE SAYISI
223
 
İlköğretim Erkek Yardımı
35 TL/ay
ŞNT SAĞLIK AİLE SAYISI
128
 
İlköğretim Kız Yardımı
40 TL/ay
ŞNT GEBELİK AİLE SAYISI
11
 
Ortaöğretim Erkek Yardımı
50 TL/ay
TOPLAM
362
 
Sağlık Yardımı
35 TL/ay
 
Öksüz, Yetim ve Asker Çocuğu (ÖYAÇ) Yardımı
Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Fonu Kurulu'nun 2015/2 sayılı ve 14/04/2015 tarihli kararı gereği, Sosyal Yardımlar Genel Müdürlüğü tarafından düzenli merkezi yardımlar kapsamında Öksüz, Yetim ve Asker Çocuğu (ÖYAÇ) Yardım Programı başvuruları 07.05.2015 tarihi itibariyle başlatılmıştır.
 
ÖYAÇ kapsamında, annesi, babası veya her ikisi de vefat etmiş ya da babası askerde olan 18 yaşından küçük çocuklardan; 3294 Sayılı Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışmayı Teşvik Kanunu kapsamında muhtaç durumda olanlara (18 yaşından küçük muhtaç durumdaki yetim/öksüz çocuklar ile asker çocuklarına) her ay 100 TL nakdi yardım yapılacaktır.
 
 Muhtaç Asker Ailelerine Yönelik Düzenli Nakdi Yardım Programı
Askere giden kişi evliyse ve eşinin sosyal güvencesi yoksa Vakıf Mütevelli Heyetinin muhtaçlık kararı vermesi şartıyla askerin eşi programdan faydalandırılacaktır. Askere giden kişi bekârsa ve anne-babasının sosyal güvencesi yoksa Vakıf Mütevelli Heyetinin muhtaçlık kararı vermesi şartıyla askerin annesi programdan faydalandırılacaktır.
 
Askere giden kişi evli ise, programdan resmi nikâhlı eşi faydalandırılır. Askere giden kişi bekâr ise başvuru önceliği annenindir; anne hayatta değil ise baba başvuruda bulunabilir.
 
2022 sayılı Kanuna göre Yaşlılık- Engelli Maaşı alan ve eşi/oğlu askerde olan kişiler ayrıca bu yardım programından da faydalanabilmektedir. Benzer şekilde Şartlı Nakit Transferi programından da faydalanmaya devam edebilmektedirler. Gerekli Belgeler -Başvuran kişinin TC Kimlik Numaralı nüfus cüzdanı.-Bunun dışında vatandaşlarımızdan herhangi bir belge talep edilmemektedir. Aylık 275 TL olmak üzere 2 ayda bir 550 TL'lik düzenli ödeme hak sahibi vatandaşlarımızın PTT'deki hesaplarına yatırılmaktadır. Muhtaç Asker Ailelerine Yardım Programı askerlik süresince devam etmekte olup en fazla on beş ay sürmektedir.
 
Öksüz Yetim Asker Çocuğu Yardımı Sayısı
16 Aile
Muhtaç Asker Ailesi Çocuk Yardımı Sayısı
11 Aile
Muhtaç Asker Ailesi Yardımı Sayısı
36 Aile
 
 
Psiko-Sosyal ve Mali Kayıp Yaşayan Tüberküloz ve SSPE Hastalarına Yönelik Yardım Programı
 
Tüberküloz (Verem) ve  SSPE (Kızamık virüsü kaynaklı beyin iltihabı) hastalarının tedavilerinin düzenli yaptırılması ve takibi için yürürlüğe  giren yardım programıdır.  Bu programa  sosyal güvencesi olsun  ya da  olmasın verem veya SSPE hastalığı tespit edilmiş, hastane  ve dispanserlerde kayıtlı  hastalar müracaat edebilir.  İkametgahının bağlı olduğu SYDV bürosuna müracaat eden hastalara,  hanenin toplam geliri üzerinden kişi başı aylık geliri asgari ücretin 2/3  (1.219,35 TL) den az olduğu tespit olunanlara aylık düzenli olarak 1.335,33 TL yardım yapılmaktadır. Yardım ödemeleri periyodik olarak her ayın 24’ ü ile 28’ i arasında TC kimlik numaralarının son rakamına göre PTT Müdürlüklerince yapılmaktadır.
 
 
 
2018 Yılı Yakacak Yardımı Dağıtım Faaliyeti:
 
Dağıtılan Kömür Miktarı
3.500 ton
Teslimat Yapılan Hane Sayısı
2.799 hane
İlçe Merkezinde Teslimat Yapılan Hane Sayısı
  563 hane
Beldelerde Teslimat Yapılan Hane Sayısı
  664hane
Köylerde Teslimat Yapılan Hane Sayısı
1.572 hane
 
DÜZENLİ MERKEZİ YARDIMLAR/MAAŞ BİLGİ NOTU
MUHTAÇLIK SINIRLARI
2022 Sayılı Kanun Kapsamında 01.01.2018-31.12.2018 tarihleri arası muhtaçlık sınırı
609,67 TL
Evde Bakım Aylığı 01.01.2018-31.12.2018 tarihleri arası muhtaçlık sınırı
1219,35 TL
Kronik Hastalara Yönelik Yardım Programı Muhtaçlık Sınırı
1219,35 TL
   
Evde Bakım Aylık Tutarı
1.335,33 TL
   
2022 SAYILI KANUNA GÖRE AYLIKLAR
Aylık Türü
1 Aylık
Yaşlı Aylığı
601,58 TL
%40-%69 Arası Engelli Aylığı
480,22 TL
%70 ve Üzeri Engelli Aylığı
720,33 TL
18 Yaş Altı Engelli Yakını Aylığı
480,22 TL
 
 
DÜZENLİ YARDIM PROGRAMLARI
 
Yardım Türü
Tutarı
Eşi Vefat Etmiş Kadınlara Yönelik Yardım Programı
275,00 TL
Muhtaç Asker Ailesi Yardımı
275,00 TL
Muhtaç Asker Çocuğu Yardımı
100,00 TL
Öksüz Yetim Yardımı
100,00 TL
Yabancılara Yönelik Sosyal Uyum Programı
120,00 TL
Kronik Hastalara Yönelik Yardım Programı
1.335,33 TL
   
DÜZENLİ YARDIM PROGRAMLARI ÖDEMELERİ
Eşi Vefat Etmiş Kadınlara Yönelik Yardım Programı, Muhtaç Asker Ailesi Yardım Programı, Asker Çocuğu Yardım Programı ve Öksüz/Yetim Yardım Programı hak sahibi ödemeleri, yılın çift ayları olan; Şubat, Nisan, Haziran, Ağustos, Ekim, Aralık aylarında yapılmaktadır. 24'ü ile 28'i arasında yapılmaktadır. T.C kimlik numarasının son rakamı; ''0'' olanlar ilgili ödeme ayının 24'ünde, ''2'' olanlar ilgili ödeme ayının 25'inde,''4'' olanlar ilgili ödeme ayının 26'sında, ''6'' olanlar ilgili ödeme ayının 27'sinde , ''8'' olanlar ilgili ödeme ayının 28’sinde, ödemelerini alabilirler.
 
ŞARTLI EĞİTİM, SAĞLIK VE GEBELİK YARDIMI KAPSAMINDA SAĞLAYAN YARDIMLAR
Yardım Türü
Tutarı
İlköğretim Erkek Öğrenci
35,00 TL
Ortaöğretim Erkek Öğrenci
50,00 TL
İlköğretim Kız Öğrenci
40,00 TL
Ortaöğretim Kız Öğrenci
60,00 TL
Şartlı Sağlık Yardımı
35,00 TL
Şartlı Gebelik Yardımı
35,00 TL
Doğumun Hastanede yapılması halinde 1 defaya mahsus 75,00 TL ödenir
 
   
Şartlı Eğitim ve Şartlı Sağlık Yardımı Programları (ŞESY)  hak sahibi ödemeleri, yılın tek ayları olan; Ocak, Mart, Mayıs, Temmuz, Eylül, Kasım aylarında yapılmaktadır. 24'ü ile 28'i arasında yapılmaktadır. T.C kimlik numarasının son rakamı; ''0'' olanlar ilgili ödeme ayının 24'ünde, ''2'' olanlar ilgili ödeme ayının 25'inde,''4'' olanlar ilgili ödeme ayının 26'sında, ''6'' olanlar ilgili ödeme ayının 27'sinde , ''8'' olanlar ilgili ödeme ayının 28’sinde, ödemelerini alabilirler.
DOĞUM YARDIMI
Türk Vatandaşlarına, Canlı doğan birinci Çocuğu için 300,00 TL, ikinci çocuğu için 400,00 TL, üçüncü ve sonraki çocuklarında ise 600,00 TL tutarında doğum yardımı yapılmaktadır.
( Müracaatlar Sosyal Hizmet Merkezine yapılmaktadır )
 
 
GENEL SAĞLIK SİGORTASI
G0= Kişi Başına Düşen Gelir 0 -852,79 pirimi devlet tarafından ödenir
G1= Kişi Başına Düşen Gelir 852,79 ve üzeri ise aylık prim: 76,75 TL
   
 
 
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Resmi Gazete
  • Açık Kapı
  • Muhtar Bilgi Sistemi
  • Resmi İlan Portalı
  • Kolluk Gözetim Komisyonu
Fatih Mahallesi Kışla Caddesi No:87 Simav/KÜTAHYA
0 274 513 70 01
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız